بهترین لینوکس برای استخراج ارزهای دیجیتال

بهترین لینوکس برای استخراج ارزهای دیجیتال

اگر قصد راه اندازی یک ماینر یا ریگ ماینینگ را دارید یکی از مواردی که با توجه به اون میزان هزینه های خرید سخت افزار و تجهیزات برای شما می تواند متفاوت باشد انتخاب سیستم عامل مناسب برای استخراج ارز های دیجیتال می باشد . بسیاری از کاربران از روی عادت و سادگی از ویندوز استفاده می کنند و بیشتر ریگ های ویندوزی از ویندوز 10 یا 7 بهره می برند که نسبت به لینوکس منابع مصرفی بیشتری دارند و بعضی از امکاناتی را که توزیع های مخصوص رمز ارز ها در اختیار شما قرار می دهند را ندارند … یکی از موارد دوست داشتنی در برخی از توزیع های لینوکس برای استخراج رمز ارزها داشتن داشبرد کامل و زیبا و داشتن نرم افزار مخصوص موبایل برای مدیریت از راه دور ریگ است که به شما اطمینان خاطر خاصی می دهد … دومین مورد کاهش چشمگیر خرید منابع برای راه اندازی ریگ می باشد به طور مثال اگر شما از ویندوز 10 استفاده کنید مجبور هستید تا منابع بیشتری خریداری کنید از جمله مادربرد و سی پی یو و رم گران تر که در مواردی دیده شده با استفاده از توزیع لینوکس تنها با استفاده از یک گیگ رم ddr2 و یک سی پی یو بسیار ارزان قیمت یک ریگ با توانایی خوب راه اندازی شده .. برای خرید مادربرد و سی پی یو و رم دی دی ار 2 شما به راحتی می توانید از قطعات دست دوم ارزان قیمت استفاده کنید و هزینه خرید اولیه تجهیزات ریگ خودتون رو کاهش بدید و با تقریبا یک میلیون و پانصد هزار تومان سی پی یو و رم و مادربرد و یک اس اس دی 128 خریداری کنید و در عوض بیشتر بودجه خودتون رو برای خرید پاور خوب و کارت گرافیک قوی بذارید که مهم ترین بخش های یک ریگ ماینینگ رو تشکیل میدن . خوب بیشتر از این وقتتون رو نمیگیرم با هم در ادامه چند نمونه از بهترین توزیع های لینوکس برای استخراج ارزهای دیجیتال رو بررسی می کنیم .

1 – HiveOS

یکی از بهترین توزیع های لینوکس برای استخراج ارز های دیجیتال Hiveos هستش که منابع بسیار پایینی نیاز داره و به خوبی می تونید طولانی مدت در حالت اجرا قرار بدینش و لحظه به لحظه وضعیت ماینر خودتون رو کنترل کنید . یکی از جذابیت های این توزیع لینوکس نرم افزار تحت موبایل طراحی شده می باشد که شما هر جا که باشید می تونید از طریق نرم افزار موبایل وضعیت منابع ماینر خودتون رو بررسی کنید و وقتی نگران ماینرتون شدید کافیه از موبایلتون وضعیت رو چک کنید . یکی از برتری های این توزیع لینوکس هم استفاده بسیار کم از منابع سخت افزاری کامپیوتر یا ماینر شماست …. یعنی اگر شما قصد راه اندازی یک ماینر دارید می توانید با کمترین هزینه و خرید یک مادربرد ddr2 و رم و سی پی یو بسیار پایین ماینر خودتون رو راه اندازی کنید که این موضوع خودش برتری خوبی هستش و می تونه شما رو در هزینه های تهیه سخت افزار حداقل 8 میلیون تومن جلو بندازه!

برتری های توزیع لینوکس hiveos

  • ظاهری مدرن و شیک
  • برنامه همراه همراه
  • طبقه رایگان موجود است

hiveos

2 – RaveOS

یکی از اصلی ترین رقیب های hiveos در زمینه نرم افزار های ارزهای دیجیتال raveos هستش که بسیار شبیه به hiveos می باشد و مانند hiveos قوی عمل کرده و امکاناتی همچون نرم افزار همراه موبایلی برای شما فراهم می کنید که می توانید از راه دور ماینر خودتون رو نظارت کنید یا راه اندازی مجدد و … انجام بدید . raveos از گرافیک های amd  و nvidia پشتیبانی می کند و می توانید با این توزیع لینوکس از امکاناتی همچون داشبرد همه کاره و آمار دقیق وضعیت ماینر خودتون لذت ببرید . البته این توزیع لینوکس چند ورژن دارد که می توانید در سایت این توزیع لینوکس امکانات و تفاوت این ورژن ها رو مشاهده کنید.

 

برتری های توزیع لینوکس RaveOs

  • بسیار بصری و آسان برای استفاده
  • برنامه همراه همراه
  • طبقه رایگان موجود است

 

raveos

 

3 – Mining OS

این توزیع لینوکس هم می تونه براتون انتخاب دیگری برای راه اندازی ریگ ماینینگ باشه و از ویژگی های این توزیع لینوکس پشتیبانی سخت افزاری عالی و یک فرایند پیکربندی بسیار ساده و وجود نسخه رایگان از این توزیع لینوکس رو ذکر کرد . فقط به این توجه داشته باشید که بسته به سخت افزار شما چند نسخه مختلف وجود داره که می تونید از وب سایت رسمی این توزیع لینوکس ببینید که هر ورژن با کدام GPU ها سازگاری دارند.

برتری های توزیع لینوکس Mining OS

  • شتیبانی سخت افزاری عالی
  • یک فرآیند پیکربندی بسیار آسان
  • طبقه رایگان موجود است

4.SimpleMining

این توزیع لینوکس یکی از سبک ترین توزیع ها در زمینه ارزهای دیجیتال می باشد که شما می تونید با 512 مگابایت رم و استفاده از یک فلش 16 گیگ ماینر خودتون رو آماده کار کنید . البته این توزیع لینوکس مثل موارد دیگری که در بالا معرفی کردیم کاملا رایگان نبوده و نسخه رایگانی که در اختیار شما قرار میده براتون 30 روز فعال خواهد بود و در صورتی که تصمیم دارید برای زمان بیشتری استفاده کنید باید یک نسخه خریداری کنید .

برتری های توزیع لینوکس SimpleMining

  • بر روی سادگی تمرکز می کند و برای مبتدیان عالی است
  • بسیار سبک وزن، با سیستم مورد نیاز پایین
  • استفاده رایگان برای 30 روز اول

 

5. Lubuntu

لوبونتو یک توزیع تخصصی برای استخراج ارزهای دیجیتال نیست، اما می‌تواند کار را به خوبی انجام دهد. مزایای اصلی سیستم عامل سرعت و سبک وزن بودن آن است. علاوه بر این، لوبونتو همچنین یکی از مبتدی ترین توزیع های لینوکس است که تا به حال با آن کار کرده ایم. این باعث می شود نه تنها برای کاربرانی که تازه در استخراج کریپتو کار می کنند، بلکه برای کسانی که تازه وارد دنیای لینوکس شده اند نیز عالی باشد

برتری های توزیع لینوکس Lubuntu

  • نسخه سبک وزن اوبونتو
  • برای مبتدیان قابل دسترسی است
  • کاملا رایگان

 

Lubuntu

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *