سرویس مانیتورنگ رایگان سرور

سرویس مانیتورنگ رایگان سرور

سرویس مانیتورنگ رایگان سرور : نظارت و مانیتورینگ سرور یکی از ضرورت ها و دغدغه های مدیران سایت ها و سرور ها می باشد که گلسار گروپ به این امر مهم پرداخته است و اولین شرکت ایرانی است که به اراته خدمات مانیتورینگ رایگان سرور پرداخته  . امروزه بیشتر از هر وقت دیگر ، کسب و کارها و تجارت ها بر روی بستر اینترنت و شبکه ارائه می شوند که اگر روزی برای یک وب سایت یا سروری، اتفاقی بیوفتد یا به عبارتی Down شود ، ممکن است خسارت های زیادی بر پیکره کسب و کار و تجارت آنلاین وارد شود. در کل مطمئنا در دسترس بودن یا Uptime بودن سرور برای هر وب مستر و مدیر سروری بسیار مهم است.اگر شما یک پایگاه اطلاعاتی یا میل سرور یا هر سروری را مدیریت می کنید.ما می توانید به شما کمک کنیم که سلامت آن را بررسی نمایید.کار خسته کننده مانیتورینگ سرویسهای خودکار را به ما واگذار کنید.

اما چطور می توان نظارت همیشگی و بدون دخالت را بر روی وضعیت سایت یا سرور خود داشت ؟

برای حل مشکل نظارت بر عملکرد سایت و مانیتورینگ سرور می توان از ابزارهای مفید در این حوزه استفاده کرد که با به کار بردن آن ها می توان گزارش لحظه به لحظه ای از آمار سایت را در اختیار داشت که بعضی از این سرویس ها پولی و بعضی نیز رایگان هستند. در کشور عزیزمان ایران هیچ شرکتی خدمات مانیتورینگ سرور را به صورت رایگان انجام نمی دهد با توجه به نیاز وب مستران و مدیران سرور تصمیم بر آن شد تا برای اولین بار خدمات نظارت بر سرور رایگان ایرانی توسط  گلسار گروپ ارائه گردد تا هموطنان ما بتوانند از یک سرویس مانیتورینگ سرور رایگان بومی استفاده کنند.برای استفاده از این خدمات کافی است وارد وب سایت servermonitoring.ir شوید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید برای ایجاد حساب کاربری بر روی عضویت کلیک کنید می توانید قسمت عضویت را در تصویر زیر مشاهده نمایید .

عضویت در servermonitoring.ir

سپس فرم عضویت در servermonitoring.ir را مشاهده می نمایید.

فرم عضویت در servermonitoring.ir

پس از تکمیل فرم می توانید با نام کاربری و رمز عبوری که انتخاب نموده اید وارد ناحیه کاربری خود شوید و با زدن دکمه سرور جدید, سرور یا وب سایت خود را به بخش کاربری خود اضافه نمایید

افزودن سرور برای مانیتورینگ

بعد از وارد کردن و ثبت مشخصات سرور یا وب سایت اطلاعات توسط مدیریت سایت servermonitor.ir بررسی و تایید می گردد و شما می توانید سرور تایید شده را در ناحیه کاربری خود به شکل زیر مشاهده نمایید:

لیست سرورها در servermonitor.ir

زمانی که سرور یا وب سایت یا هر سرویسی که به ناحیه کاربری خود اضافه نموده اید در دسترس باشد شما آن سرور را مانند تصویر سبز مشاهده می نمایید و در صورتی که سرویس شما در دسترس نباشد با رنگ قرمز نمایش داده می شود.

همانطور که مشاهده فرمودید استفاده از servermonitoring.ir بسیار ساده می باشد. در ورژن اولیه سرور مانیتورینگ بررسی سرور ها هر 5 دقیقه انجام می شود که به نسبت سرویس های مشابه خارجی زمان مناسبی با توجه به رایگان بودن آن می باشد در صورتی که همین سرویس 1 دقیقه بررسی توسط بسیاری از شرکت های ایرانی با قیمت بالایی فروخته می شود .در حال حاضر اخطار از دسترس خارج شدن سرور توسط ایمیل ارسال می گردد اما به زودی در ورژن بعدی servermonitoring.ir  اخطار ها توسط پیامک نیز برای شما عزیزان ارسال می گردد.

از جمله برتری ها و ویژگی های servermonitoring.ir به عنوان یک سرویس نظارت سرور کاملا رایگان ایرانی می توان موارد زیر را نام برد :

مانیتورینگ بدون وقفه 24 ساعت شبانه روز – 7 روز هفته در تمام سال
پشتیبانی از چندین پروتکل
FTP(پورت21)
SSH (پورت 22)
SMTP(پورت 25)
DNS(پورت5)
HTTP(پورت80)
POP3(پورت 110)
IMAP(پورت143)
HTTPS(پورت443)
MySQL(پورت3306)
پورت اختیاری:ما می توانیم هر سرویس اختیاری که بر TCP/IP کار می کند را بررسی کنیم.

رایگان بودن خدمات نظارت بر سرور توسط www.servermonitoring.ir

امیدوارم از این خدمات بهره ببرید و با نظرات و درخواست هایتان به بهبود کیفیت خدمات در ورژن های بعدی ما را یاری کنید.

بروزرسانی در تاریخ 9 دی ماه سال 97 :

با توجه به درخواست شما عزیزان و ضرورت اطلاع رسانی پیامکی توسط سرویس مانیتورینگ سرور در مواقع بروز خطا از این تاریخ امکان ارسال پیامک برای اطلاع رسانی به شما کاربران عزیز نیز فراهم شده و از این پس می توانید با خیال راحت هر کجا که باشید توسط پیامک از قطع بودن یا اپ بودن سرویس خودتون آگاه باشید .

نویسنده : امیر عمادی