پنج انتی ویروس برای لینوکس

پنج انتی ویروس برای لینوکس

پنج انتی ویروس برای لینوکس

دلایل نصب آنتی ویروس در پلتفُرم لینوکس
•    اسکن کردن درایو ویندوز از پلتفُرم لینوکس
•    اسکن کردن workstation پایه ویندوز در شبکه
•    اسکن کردن mail های ورودی و خروجی در سرور لینوکس
•    اسکن کردن فایل های مهمی که قرار است به دستگاه دیگری ارسال شود
حال، به شما آنتی ویروس هایی رایگان برای سیستم عامل لینوکس معرفی می کنیم:
1. ClamAV Antivirus

 ClamAV Antivirus
ClamAV Antivirus

 

 

 

 

 

 

 

این آنتی ویروس، محبوب ترین آنتی ویروس برای پلتفُرم لینوکس است. آنتی ویروس ClamAV رایگان و نرم افزاری متن باز است که از پلتفُرم های مختلفی مانند Linux/UNIX، MAC OS X، OpenVMS، ویندوز و …، پشتیبانی می کند. عمدتاً ClamAV یک خطِ فرمان بر اساس اسکنِر ویروس است، اما از یک interface GUI به نام ClamTK نیز بهره می برد. در ابتدا، از این نرم افزار برای اسکن mailها در سِروِرهای mail استفاده می شد. آنتی ویروسClamAV از interface Milter برای اسکن کردن mailها در سِروِرهای ایمیل استفاده می کند. آنتی ویروس ClamAV از محدوده ی وسیعی از فُرمت ها را مانند ZIP، RAR، TAR، GZIP، BZIP2، HTML، DOC، PDF، SIS، CHM، RTF و … پشتیبانی می کند و همچنین، یک به روز کننده ی خودکار برای بانک اطلاعاتی خود دارد. ClamAV همچنین می تواند از یک library مشترک  اجرا شود. این آنتی ویروس به دلیل interface خطِ فرمان، سریع است و نیازی نیست که در background  اجرا شود. برای اسکن کردن فقط کافی است فرمان “scan” را تایپ کنید تا فایل ها یا پوشه های خاصی را اسکن کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.
2. Avast Home Edition

Avast Home Edition
Avast Home Edition

 

 

 

 

 

 

 

Avast یکی از بهترین آنتی ویروس ها برای کامپیوتر شماست. Avast Home یک آنتی ویروس رایگان برای لینوکس است و هیچ نسخه ی پولی ندارد. دلیل محبوبیت روز افزون این آنتی ویروس، ویژگی ها و interface ساده ی آن برای کاربر است. این نرم افزار هم از اسکنِر GUI  برخوردار است و هم از اسکنِر خطِ فرمان. چون آنتی ویروس Avast هم یک interface ساده برای مبتدی ها و هم یک interface پیشرفته برای حرفه ای ها دارد، همه نوع کاربری می تواند از این آنتی ویروس استفاده کند. به عنوان برخی از ویژگی های Avast می توان به به روز شدن خودکار، و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.
3. آنتی ویروس رایگان Avira

 آنتی ویروس رایگان Avira
آنتی ویروس رایگان Avira

 

 

 

 

 

 

 

یکی دیگر از بهترین آنتی ویروس ها برای سیستم عامل لینوکس، آنتی ویروس رایگان Avira می باشد. این آنتی ویروس، بخش های مختلفی را برای کنترل کامپیوتر شما ارائه می دهد. Avira برای لینوکس ویژگی های بسیار خوبی مانند نصب آسان از اسکریپت های نصب، اسکنِر خطِ فرمان، به روز شدن خودکار و … دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید این فایل PDF  را مطالعه کنید.
4. نسخه ی رایگان آنتی ویروس AVG

 آنتی ویروس AVG
آنتی ویروس AVG

 

 

 

 
امروزه، بالغ بر 100 میلیون کاربر از آنتی ویروس AVG استفاده می کنند. همچنین، این آنتی ویروس یکی دیگر از بهترین آنتی ویروس ها برای سیستم عامل لینوکس به شمار می آید. نسخه ی رایگان این برنامه ویژگی های کمتری نسبت به نسخه ی پولی آن دارد. در حال حاضر، AVG هیچ گونه interface گرافیکی ندارد. اما ابزار های کارآمدی برای محافظت در برابر ویروس ها و نرم افزارهای جاسوسی دارد. این آنتی ویروسِ سریع، می تواند روی یک سیستم با کمترین منابع اجرا شود. AVG از سیستم عامل های متداول لینوکس مانند Debian، Ubuntu، Red hat، Cent OS، FreeBSD و بسیاری دیگر، پشتیبانی می کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا  و برای دانلود این نرم افزار می توانید به اینجا  مراجعه کنید.
5. آنتی ویروس F-PROT برای workstation لینوکس

آنتی ویروس F-PROT
آنتی ویروس F-PROT

 

 

 

 

 

 

 

آنتی ویروس F-PROT آنتی ویروسی جدید برای لینوکس است که رایگان و برای کاربران خانگی می باشد. این آنتی ویروس برای انجام اسکن در زمان دلخواه، ویژگی های برنامه ریزی با استفاده از cron utility دارد. همچنین می تواند هارد درایو USB، Pendrive، CD-ROM فایل ها و فولدرهای خاص، ویروس های boot sector، عکس و ماکرو ویروس ها را اسکن کند. . برای اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا  و برای دانلود این نرم افزار می توانید به اینجا مراجعه کنید.

نویسنده: امیرعمادی