محافظت از محتوای وب سایت وردپرسی

محافظت از محتوای وردپرس

محافظت از محتوای وب سایت وردپرسی :
شما وقت زیادی را صرف نوشتن محتوای یک بلاگ، گرفتن عکس و ایجاد دانلودهای کیفیت بالا می کنید. هر کسی هم می تواند از وبسایت شما بازدید کند و این محتوا را بدزدد و شما را عصبانی کند. شاید هم فقط شما بتوانید از محتوای وبسایت خود در برابر دانلود کننده های غیر مجاز محافظت کنید.
خُب باید بگوییم نمی توانید و هیچ ضمانتی هم برای این کار وجود ندارد. این به این معنی نیست که نمی توانید امتحان کنید، ولی هرگز بطور کامل موفق نخواهید شد. اما با این حال، چیزهایی هستند که با انجام آن ها، می توانید میزان این دزدی را محدود و سخت تر کنید. حال، نگاهی به چند plugin و تکنیک برای کمک به شما می اندازیم.
محتوای بلاگ
دو plugin برای خنثی کردن عمل کپی کننده های معمولی از بلاگ شما وجود دارد. اولی با غیر فعال کردن راسک کلیک و انتخاب متن شما این کار را انجام می دهد. این کار باعث می شود که بازدید کننده های معمولی نتوانند متن شما را هایلایت و عکس ها را با راست کلیک ذخیره کنند. اگر این کار باعث کاهش کارکرد بلاگ می شود، راهی دیگر نیز وجود دارد. اینplugin در هر متنی که کپی شده است، یک لینک قرار می دهد. بنابراین، اگر نمی توانید جلوی آن ها را بگیرید، می توانید یک لینک از آن ها داشته باشید.
عکس ها
در اینترنت، چیزهای خیلی کمی با امنیت کمتر نسبت به عکس ها وجود دارد. معمولاً این که اثر هنری منحصر به فردتان را روی سایت دیگر و با نام یک فرد دیگر مشاهده کنید، حسّ خیلی بد و ناخوشایندی دارد. ما در این جا دو گزینه ی مختلف داریم:
1. محبوب ترین انتخاب این روزها، watermark است. Watermark این اجازه را به دیگران می دهد که بدانند عکس اصلی متعلق به چه کسی است و کجا می توانند آن را پیدا کنند. اینplugin به شما اجازه ی اضافه کردن watermark را به هر عکس آپلود شده می دهد.
2. برای جلوگیری از به سادگی کلیک کردن دیگران روی عکس ها و ذخیره ی آن ها در کامپیوترشان می توانید از plugin No Right Click Images استفاده کنید.
پیشرفته
یکی از راه های پیچیده تر جلوگیری از سرقت محتوا، تغییر فایل .htaccess در سِروِر است. این تغییر نباید به سادگی انجام شود. چون تغییر فایل .htaccess ، همه ی دانلودهای روی سایت را تحت تأثیر قرار می دهد . با این حال، یک پلاگین وردپرس وجود دارد که می تواند برخی از مراقبت ها و محافظت های اساسی را از عکس ها در فایل .htaccess انجام دهد.

نویسنده: امیرعمادی