معرفی مشخصات apple ipad Air

معرفی مشخصات apple ipad Air

در 22 اکتبر، کمپانی اَپل (Apple) در یک مراسم مخصوص در شهر سان فرانسیسکو، 2 آی پَد ( iPad) جدید را معرفی کرد. اولین محصول از این دو که اول روانه ی بازار شد، iPad Air نام دارد. این محصول، دیروز، یعنی یکم نوامبر در ویترین فروشگاه ها و سبد خرید فروشگاه های اینترنتی قرار گرفت. جدیدترین مدل اَپل با صفحه ی 9.7 اینچی، توانست بازار را در دست بگیرد و نَفَس تازه ای به این کمپانی بدهد.
مشخصات فنی
•    صفحه ی نمایش 9.7 اینچی رتینا  2048 x 1536
•    16GB، 32GB، 64GB و 128GB
•    پردازشگر A7
•    بلوتوث 4.0 و Wi-Fi 802.11n dual-channel
•    شروع قیمت از $499
•    طراحی باریک و سبُک که پیشرفتی بزرگ در نسل چهارم آی پَد هاست
•    عمر طولانی باتری
•    فروش سخت تر نسبت به iPad mini با رتینا که آن هم از پردازشگر A7 برخوردار است
طراحی
طراحی این محصول، یکی از نقاط قوّت آن است. این آی پَد هم باریک تر و هم سبک تر از مدل های قبلی است، بطوری که پَخی و زاویه ی لبه های آن 43 درصد کوچک تر، 20 درصد باریک تر و 28 درصد سبُک تر است.
اگر کسی از هیچ کدام از آن اعداد و ارقام خبر نداشت، باز هم به راحتی می توانست این تغییرات را حس کند. نگه داشتن iPad Air نسبت به همتاهای نسل چهارم خود، خیلی خیلی راحت تر است؛ iPad Air دستگاهی نیست که با یک دست نگه داشته شود، اما به راحتی در یک دست شما جای می گیرد.
زیبایی iPad Air نیز پیشرفت زیادی داشته است: زاویه لبه ان که صفحه ی نمایشگر را بهتر نشان می دهد و لوگوی آینه ای اَپل. نوع نقره ای رنگ این محصول را که بررسی کردم، خوب بود، ولی، از مقایسه ی این محصول با نوع خاکستری آن، خاکستری را پیشنهاد می کنم. علاوه بر این ها، طراحی اسپیکر ها نیز از لحاظ زیبایی و کیفیت صدا، پیشرفت بسزایی داشته است.
نمایشگر
نمایشگر apple airراز iPad Air، نمایشگر رتینا است. یعنی در یک فاصله ی استاندارد، چشم انسان نباید پیکسل های آن را از هم جدا کند. حجم پیکسل های نمایشگر 9.7 اینچی 2048 x 1536 این محصول، 264 PPI است که خیلی کمتر از iPad mini می باشد. اما تا زمانی که از این دو محصول استفاده نکنید، نمی توانید این تفاوت را احساس کنید. بطور خلاصه، هر دو عالی هستند و از نظر تفسیر رنگ، زاویه ی دید و دیگر جوانب بصری، کیفیت بالایی دارند.
اگر سال گذشته از iPad mini استفاده می کردید، بازگشت به صفحه ی نمایش 9.7 اینچیِ رتینا، تجربه ی خوبی خواهد بود. درخشش تصویر در iPad Air خیلی زنده و پویا است.
ویژگی ها
iPad Air نسبت به مدل های قبلی، توانایی های جدیدی دارد که مهم ترین آن ها، پردازده ی 64 بیت A7 و کمک پردازنده ی حرکتی M7 است.
4
هنگامی استفاده از iLife و iWork ، عملکردش توسط پردازنده های 64 بیت، تقویت می شود و همه چیز سریع تر عمل می کند.
تمامی iPad Air های جدید دو میکروفون دارند که باعث می شود کیفیت صدا در تماس ها خیلی بهتر شود. کمک پردازنده ی حرکتی به این معنی است که حرکات بیشتری از بدن شما را می تواند پردازش کند. این ویژگی ممکن است برای یک تبلت کمی عجیب باشد، اما قرار است که این دستگاه، همه جا با شما باشد. در این صورت، به راحتی با کوچک ترین حرکت، فعال نمی شود.
همان طور که انتظار می رفت، دوربین این دستگاه نیز ارتقاء یافته است. یکی از ویژگی های مهم، کیفیت HD 1080p  برای مکالمه های ویدیویی است. همچنین، یک دوربین 5 مگاپیکسل دارد که پیکسل های بزرگتری را ضبط می کند و کیفیت تصویر بالاتری دارد.
عملکرد
iPad Air عملکرد خیلی خوبی دارد. چیزی که بیشتر کاربران درباره ی آن کنجکاوند، کارکرد آن فراتر از استفاده ی معمولی همیشگی است. یکی از مزایای A7، پشتیبانی از گرافیک OpenGL ES نسخه ی 3.0 است. این آی پَد، کنسول بازی قدرتمندی است، این را از تجربه ی شخصی خود از تست کردن بازی Batman: Arkham Origins روی این تبلت می گویم. توسعه دهنده های این شرکت، قابلیت های گرافیکی این دستگاه را به سطح جدیدی رسانده اند.
باید این را هم یادآوری کنم که این دستگاه با شبکه های LTE و AT&T به خوبی کار می کند.
باتری

باتری
بنا بر گفته ی متخصصان رسمی شرکت اَپل، باتری iPad Air به صورت مداوم 10 ساعت کار می کند. به نظر می آید عمر باتری برای زمان Standby و خاموش بودن صفحه در این نسل نیز بطور قابل توجهی بهتر شده است.
نکته ای خوب راجع به این آی پَد این است که شما می توانید آن را روشن روی میز گذاشته و روز ها آن را فراموش کنید. چون پس از چند روز که آن را بر می دارید و صفحه را روشن می کنید، با باتری تقریباً پُر مواجه می شوید.
محافظ
اَپل دو قاب برای iPad Air ارائه کرده است: Smart Cover و Smart Case. هردوی آن ها قابلیت بسته شدن مغناطیسی دارند. Case یک محافظ برای پشت هم دارد، ولی Cover فقط از صفحه ی دستگاه محافظت می کند.
Smart Case با انواع مختلف چرم عرضه می شود، ولی Cover فقط در نوع پُلی کربُنات وجود دارد. ولی هر دو، در طرح ها و رنگ های مختلف موجود هستند. من خودم اعتقادی به استفاده از محافظ ندارم ولی Smart Cover را پیشنهاد می کنم. چون بدون این که حجم دستگاه را زیاد کند، از آن محافظت می کند.

محافظ

شرکت اَپل یک کیف چرمی نیز برای iPad Air تولید کرده است که مخصوص کسانی است که روی آی پَد خود خیلی خیلی حساس هستند.
برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.