بهترین آنتی ویروس های رایگان 2013

بهترین آنتی ویروس های رایگان 2013

در این مطلب به بررسی بهترین آنتی ویروس های رایگان 2013 می پردازیم.

ویروس ها، نرم افزارهای جاسوسی، هکرها و سایت های phishing: اینترنت جای خطرناکی است و هر شخصی که یک کامپیوتر دارد، برای امن نگه داشتن کامپیوتر خود نیاز به یک آنتی ویروس قابل اعتماد و مؤثر دارد. اما این کار هزینه بر است، مخصوصاً وقتی که هر سال برای به روز کردن آن باید پول بپردازید.
خوشبختانه، آنتی ویروس های رایگان زیادی وجود دارند که به اندازه ی همتاهای تجاری خود توانایی دارند. پس اگر برای اشتراک های سالانه پول پرداخت کرده اید، این مطلب را بخوانید. چون ما 9 عدد از بهترین ابزارهای رایگان امنیت اینترنت را برایتان معرفی کرده ایم تا بدون هیچ هزینه ای، یک سطح امنیتی بالا برایتان فرآهم شود.

1. آنتی ویروس رایگان Avast

شما خیلی زود خواهید فهمید که آنتی ویروس Avast  یکی از محبوب ترین ابزارهای امنیتی موجود است.
نصب آن آسان است؛ یک interface ساده، استفاده از آن را آسان می کند؛ اسکن سریعی که در ابتدا انجام می دهد، هرگونه تهدید بالقوه در کامپیوترتان را شناسایی می کند، و همه ی این ها کمترین تأثیر را روی کار کرد کامپیوتر شما دارد.

آنتی ویروس رایگان Avast
آنتی ویروس رایگان Avast

این ها نظرات شخصی نیستند. یک تست مستقل که توسط AV انجام شد، روشن کرد که این نرم افزار از همه جهت خوب است. این تست، یک مقایسه با محصولات سال 2012 بود.
آنتی ویروس Avast  چند ویژگی مفید نیز دارد. یک هشدار دهنده برای به روز رسانی دارد تا موارد به روزی را که از دست داده اید، به شما یادآوری کند، و یا به عنوان مثال، ابزار پاکسازی مرورگر (Browser Cleanup) به شما کمک می کند تا add-on های نا خواسته را از مرورگر خود حذف کنید.

2. آنتی ویروس رایگان Panda Cloud

آنتی ویروس رایگان Panda Cloud یک ابزار سبک، ساده و کوچک است که یک محافظت real-timeرایگان برایتان فرآهم می کند و می تواند بدون ایجاد هیچ گونه مشکل، همراه با دیگر ابزارهای امنیتی استفاده شود.
این، یک نسخه ی رایگان از محصول تجاری آن است و به همین دلیل، چند مورد از ویژگی های آن را ندارد. “Pro edition” در شبکه های wifi از سیستم شما محافظت می کند و “USB Vaccine” خطر آلودگی درایو USB شما به malware ها ( نرم افزارهای مخرب) را کاهش می دهد.

 آنتی ویروس رایگان Panda Cloud
آنتی ویروس رایگان Panda Cloud

اما هسته ی آنتی ویروس مانند نسخه ی تجاری آن است. با این که سرعت شناسایی بالایی ندارد، اما آزمایش ها نشان دهنده ی توانایی های بالای آن است. این برنامه توانست در آخرین گزارش AV مورد تأیید قرار گیرد.

3.فایروال و آنتی ویروس رایگان ZoneAlarm

یک نگرانی درباره ی Firewall و آنتی ویروس رایگان ZoneAlarm وجود دارد: بانک اطلاعات این برنامه بصورت روزانه به روز می شود ( قابلیت به روز شدن ساعتی آن مخصوص نسخه ی تجاری است) که باعث می شود بیشتر در برابر تهدید های جدید قرار بگیرید.
این برنامه، بسیاری از قابلیت ها را با یک موتور آنتی ویروس مورد تأیید AV، یک Firewall با کارکرد آسان و کمی حفاظت هنگام وب گردی، فرآهم می کند.

فایروال و آنتی ویروس رایگان ZoneAlarm
فایروال و آنتی ویروس رایگان ZoneAlarm

این برنامه، تمامی تلاش خود را می کند تا همه چیز ساده باشد. Preferences dialog را باز کنید و چیزی بنویسید تا ببینید که تنها 10 دکمه و تنظیمات وجود دارد که به بیشتر آن ها نیاز پیدا نمی کنید.
مشکل به روز کردن بانک اطلاعات باعث می شود که ZoneAlarm اولین انتخاب ما نباشد. اما اگر یک آنتی ویروس و Firewall از همان شرکت می خواهید، انتخاب خوبی خواهد بود.

4. آنتی ویروس رایگان Avira

یک موتور آنتی ویروس قدرتمند که توسط آزمایشگاه های مستقل به خاطر سرعت شناسایی بالای فایلها، قوی توصیف شده است، همیشه بر کامپیوتر شما نظارت کرده و به دنبال شناسایی و حذف تهدیدها می باشد.

آنتی ویروس رایگان Avira
آنتی ویروس رایگان Avira

اگر نوارابزار Avira را نصب کنید، می توانید چند ابزار وب نیز تهیه کنید ( یک ابزار antiphishing، مسدود کننده ی تبلیغات و یک بخش حفاظت در شبکه های اجتماعی)، این کار، باعث می شود تا موتور جستجوی پیش فرض شما با یک صفحه ی جستجوی Avira عوض شود.
مشکل دارید؟ interface کمی پیچیده به نظر می رسد، اما در ابتدا این گونه است. شایان ذکر است که این برنامه نسبت به برخی دیگر از آنتی ویروس ها، تأثیر بیشتری روی عملکرد سیستم شما دارد. اما همچنان در حد تعادل، آنتی ویروس رایگان Avira یک بسته ی امنیتی کارآمد و مؤثر می باشد.

 5. نسخه ی رایگان آنتی ویروس Bitdefender

موتور آنتی ویروس Bitdefender یکی از بهترین ها و مورد علاقه ی آزمایشگاه های مستقل است. بنابراین، دریافت یک نسخه ی رایگان، خیلی جذاب است.
این برنامه، فوق فشرده است و دانلود و نصب آن در کامپیوتر تست ما کمتر از 1 دقیقه طول کشید ( البته در ابتدا از شما می خواهد که تمامی برنامه های ناسازگار را حذف کنید). سپس، یک interface کاملاً ابتدایی اسکن خودکار و یا دلخواه، آنتی ویروس real-time و حفاظت در برابر antiphishing را فرآهم می کند.

نسخه ی رایگان آنتی ویروس Bitdefender
نسخه ی رایگان آنتی ویروس Bitdefender

اگر می خواهید امنیت سیستم خود را بالا ببرید، یک برنامه ی بدون تنظیمات، بدون گزینه های اختیاری، بدون نوع اسکن و بدون برنامه ریزی ممکن است برایتان خوشایند نباشد. اما اگر به دنبال سادگی هستید، نسخه ی رایگان آنتی ویروس Bitdefender انتخابی مناسب است.

6. آنتی ویروس رایگان AVG

آنتی ویروس رایگان AVG یک پکیج قدرتمند با ویژگی های بسیار است: یک موتور آنتی ویروس، اسکنر email، محافظت در برابر سرقت هویت و اطلاعات شخصی و یک LinkScanner که هنگام وب گردی، از سیستم شما در برابر سایت های مشکل ساز، محافظت می کند.
این موضوع باعث می شود که AVG در نگاه اول پیچیده به نظر بیاید، چون منو ها و دکمه های بسیاری در این برنامه وجود دارد. طراحی interface هوشمند باعث می شود که بیشتر کارها را با یک یا دو کلیک انجام دهید و با آن احساس راحتی کنید.

آنتی ویروس رایگان AVG
آنتی ویروس رایگان AVG

آنتی ویروس رایگان AVG نتایج مختلفی از سطح تأثیر خود دریافت کرد: مقایسه های AV آن را متوسط ارزیابی کرد و تست های AV آن را بهتر از برخی همتاهای تجاری دانست. و حالا نظر ما: توانایی بالا، ابزاری با ویژگی های متعدد و یکی از قدرتمندترین آنتی ویروس های موجود.
اما چرا “Microsoft Security Essentials” در فهرست ما نیست؟ کوچک و ساده است و سیستم شما را کند نمی کند. اما چون به اندازه ی کافی قابل اعتماد نیست، به فهرست ما راه نمی یابد.
هنگامی که “Microsoft Security Essentials” وارد مقایسه های AV در شناسایی فایل ها شد، توانست نرخ شناسایی فایل 94.9% را کسب کند و در 15 نرم افزار، توانست رتبه ی سیزدهم را کسب کند. اما این رتبه با توجه به نتایج آزمون AV پایین تر بود ( به اینجا مراجعه کنید). اما در بررسی محصولات سال 2012 سازمان AV برای کاربران خانگی، “Microsoft Security Essentials” امتیاز متوسط محافظت را کسب کرد و در پایین ترین رتبه در فهرست قرار گرفت.

7. بسته ی اضطرای Emsisoft

هیچ آنتی ویروسی، رتبه ی شناسایی 100% را تضمین نمی کند و ممکن است گاه و بی گاه یک malware وارد سیستم شما شود. بنابراین، محض احتیاط، همیشه باید یک ابزار یدکی و اضافه در دسترس داشته باشید و بسته ی اضطرای Emsisoft  یا Emsisoft Emergency Kit (EEK) یک انتخاب مناسب است.
این برنامه بدون نیاز به نصب اجرا شده و احتمال ایجاد هر گونه مشکل با آنتی ویروس موجود روی سیستم شما را کاهش می دهد.

بسته ی اضطرای Emsisoft
بسته ی اضطرای Emsisoft

اسکنر سیستم آن از یک موتور با اسکن دوگانه که توسط Virus Bulletin رتبه ی بالایی کسب کرده، بهره می برد ( این موتور در آخرین تست AV توانست نرخ شناسایی 100% را کسب کند).
کاربران حرفه ای از ابزارهایی مانند HiJackFree و BlitzBlank برای شناسایی و حذف malware ها بصورت دستی، تشکر خواهند بود.

8. FortiNetFortiClient

درحالی که شرکت FortiNet یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ی لوازم امنیت شبکه است، یک آنتی ویروس قدرتمند به نام FortiClient را نیز تولید می کند که برای کاربران خانگی رایگان است.
این برنامه را می توان در دو حالت نصب کرد. حالت استاندارد ابزارهای متنوعی دارد: یک موتور آنتی ویروس، کنترل والدین، Firewall، اسکن میزان آسیب پذیری و بسیاری ابزار دیگر. اما شما می توانید FortiClient را بدون محافظت real-time اجرا کنید و اگر آنتی ویروسی می خواهید که بدون ایجاد مشکل، همراه یک آنتی ویروس موجود در سیستم شما عمل کند، FortiClient بسیار عالی است.

FortiNetFortiClient
FortiNetFortiClient

آزمایش ما می گوید که FortiClient بهترین موتور آنتی ویروس موجود نیست، اما هنوز ارزش داشتن تأییدیه ی آزمایش و مقایسه ی AV مبنی بر یک آنتی ویروس متوسط مدعی را دارد.

9. 360 Internet Security 2013

“Qihoo” یک شرکت نرم افزاری چینی است که موفقیت بزرگی در بازار چین کسب کرده است ( این شرکت مدعی است که 450 میلیون کاربر دارد). اما اکنون با انتشار اولین نسخه ی بین المللی خود به نام 360 Internet Security 2013، در حال انشعاب دادن خود است.
با وجود نامش، این نرم افزار یک بسته ی امنیت اینترنت کامل نیست. یعنی هیچ فیلتری برای spam، کنترل والدین و Firewall ندارد. اما نصب آن از سه موتور آنتی ویروس کمتر زمان می برد: Bitdefender، QVM II ساخت همین شرکت “Qihoo” و Cloud 360.

360 Internet Security 2013
360 Internet Security 2013

آزمایشگاه های مستقل نتایج دقیق و مثبتی از محصولات “Qihoo” در سال گذشته ارائه داده اند ( AV  و ویندوز 8 آن ها را تأیید کرده اند).
360 Internet Security 2013 وظیفه ی جلوگیری از دسترسی به وبسایت های مخرب را نیز دارد و در حد تعادل، تأثیری متناسب برای ورود به دنیای آنتی ویروس های رایگان دارد.