پنج application برای سازماندهی زندگی روزمره

پنج application برای سازماندهی زندگی روزمره

کار، مدرسه، خانواده، جلسه، قرار ملاقات ها، مسئولیت ها و هر چیز دیگری که در زندگی شما وجود دارد، می تواند شما را در هزار سال آینده مشغول نگه دارد. شما هم یک موبایل هوشمند دارید. همانی که با آن وارد اینترنت می شوید، عکس می گیرید و با یک application تقویم، به برنامه ریزی های خود عمل می کنید. نگویید که تا کنون از آن ها استفاده نکرده اید.
هزاران هزار application در اینترنت وجود دارد، بعضی ها مانند تقویم به ما کمک می کنند که زندگی روزمره ی خود را سازماندهی کنیم. اما پیدا کردن یک application مفید باشد، کمی زمان بر است.
در این مطلب، پنج application برای سازماندهی زندگی روزمره شما  معرفی می کنیم. آن ها به شما کمک می کنند چیز هایی ( مانند رمز عبور و یا فهرست کار های روزانه) را فراموش نکنید، و برخی چیزهای با ارزش ( مانند ایده ها، مدارک و زمان) را از دست ندهید. اگر می خواهید زمان خود را از دست بدهید، Angry Birds بازی خوبی است.

dropbox
dropbox

dropbox

dropbox بسیار ساده است و گاهی اوقات باعث می شود با خودتان فکر کنید “آیا این application، خود من است؟” هنگامی که برای یک حساب کاربری sign up می کنید، یک جعبه ی مجازی به شما می دهد تا هرچه را که دوست دارید، به داخل آن بیاندازید. رمز عبور آن محافظت شده است و 2GB فضای ذخیره ی اطلاعات دارد (کاربرانی که نیاز به فضای اضافه دارند، می توانند تا 100GB اشتراک بگیرند).
dropbox مانند یک پوشه در کامپیوتر شخصی است و می توان هر چیزی را در آن ذخیره کرد. حتی می توان بعضی از پوشه های dropbox را برای به اشتراک گذاشتن با دیگر کاربران، public کرد. اگر می خواهید یک فایل را با کسی که کاربر dropbox نیست به اشتراک بگذارید، می توانید برایشان لینک بفرستید. این application راهی مناسب برای به اشتراک گذاری مدارک با همکاران و یا عکس ها با اعضای خانواده است.
این application با Mac، Windows، Linux، iPad، iPhone، Android و Blackberry کار می کند. بنابراین، هر زمان که  dropbox را نصب کنید، می توانید به هر فایلی که با کامپیوتر خانگی خود ایجاد کرده اید دست یابید.

evernote
evernote

evernote

آیا آن ایده ی عالی را که هفته ی پیش برای شروع یک تجارت جدید به ذهنتان رسیده بود به یاد دارید؟ یا آن رمان زیبای فرانسوی را؟ خیر؟ با استفاده از evernote، دیگر هیچ ایده ای را فراموش نخواهید کرد. موزیک، عکس، متن، لینک، screen shots و هر چیزی را که بتوانید ببینید و بشنوید، می توانید در evernote ذخیره و بعد ها استفاده کنید.
evernote نه تنها این اطلاعات را ذخیره می کند، بلکه می تواند آن ها را جستجو کرده و tag کند. از یک کارت ویزیت و یا یک فهرست کارهای روزانه ی نوشته شده در یک دفترچه عکس بگیرید. سپس بگذارید evernote تک تک حروف موجود در آن عکس را جستجو کند. همه چیز را tag کنید تا جستجو و سازماندهی اطلاعات موجود در دفترهای خود را آسان سازید.
یک فهرست آرزوها درست کنید، به یک business plan فکر کنید و در هر پرونده ای به دنبال هر چیزی که می خواهید، بگردید. evernote همه ی آن ها را sync می کند. بنابراین، همه ی آن داده ها، هر وقت که بخواهید در دسترس شماست.

lastpass
lastpass

LastPass

این روزها به نظر می آید همه چیز به رمز عبور نیاز دارد. هر چقدر که رمزنگاری ها قوی تر می شوند، رمزها نیز پیچییده تر می شوند. در درجه ی اول، باید برای هر وب سایتی، رمز عبوری متفاوت داشته باشید. نه این که از یک رمز عبور مانند تاریخ تولدتان برای تمامی وب سایت ها استفاده کنید.
از LastPass استفاده کنید. یک application که تمامی رمزهایتان را در یک جا ذخیره می کند. به نظر خطرناک است، اما این فضای ذخیره، خود به یک رمز عبور نیاز دارد. یعنی شما فقط باید یک رمز عبور را برای دسترسی به LastPass به خاطر بسپارید. حتی برخی اطلاعات آنلاین شما مانند نام و آدرس شما را برای صرفه جویی در وقت برای ورود به یک وب سایت جدید، ذخیره می کند.
LastPass نیز در همه جا کار می کند. حتی در مرورگرها. همچنین می تواند بطور خودکار تمامی اطلاعات شما را بین کامپیوترهای با سیستم عامل Mac، Windows و Linux، گوشی های هوشمند با سیستم عامل iPhone، Android، Blackberry، Symbian و Windows و مرورگرهای Firefox، Explorer، Safari، Chrome و Opera و احتمالاً هر چیزی که در دنیای دیجیتال وجود داشته باشد، sync کند.

 

reQall
reQall

reQall

به قرن 21 خوش آمدید. جایی می توانید به گوشی هوشمند خود بگویید که چه چیزی را می خواهید به شما یادآوری کند.
با reQall می توانید به iPhone، Blackberry و یا گوشی Android خود بگویید کاری مانند رفتن به خشک شویی را به شما یادآوری کند. reQall گفته ی شما را آنالیز کرده و مشخص می کند که چه نوع وظیفه ای است ( قرار ملاقات، لیست خرید و …). سپس، اطلاعات را به خوبی سازماندهی می کند.
همین، به اندازه ی کافی مفید است. اما باز هم هست! اگر شما به reQall بگویید که کی و به کدام خشک شویی باید بروید، هنگامی که از کنار آن خشک شویی رد می شوید، از طریق e-mail و یا پیام کوتاه به شما یادآوری می کند. reQall همچنین می تواند آیتم های جدید را بررسی و گروه بندی کند. مثلاً اگر در نزدیکی خشک شویی یک قرار ملاقات دارید، به شما می گوید که پس از قرار ملاقات می توانید به خشک شویی بروید.

Timr
Timr

Timr

در پایان روز، حتی با کمک تمامی این applicationها ( و حتی در جبهه ی مخالف Angry Birds)، باز هم ممکن است فکر کنید که زمان را از دست داده اید. اگر قرار بود آن ساعت ها را کار کنید و پول دریافت کنید، آن ساعات ارزش دارد.
یک application ساده مانند Timr که روی بیشتر گوشی های هوشمند و کامپیوترهای شخصی و MacBook کار می کند، به شما می گوید که دقیقاً در کجا زمان را از دست داده اید. خیلی ساده است: هنگامی که کار یا جلسه ای را شروع می کنید، Timr را شروع و هنگامی که کار یا جلسه به پایان رسید، Timr را نگه دارید. خیلی از شرکت ها از Timr استفاده می کنند. چون متحرک بودن آن این اجازه را به شما می دهد که یک پروژه را حتی زمانی که بیرون از محل انجام کار و یا در یک جلسه هستید، پی گیری کنید.
حساب کاربری رایگان Timr خیلی محدود است. اما نوع پولی آن برای تا سقف 50 کاربر، با ویژگی های کارآمد در دسترس است و می تواند باعث رشد تجارت شما شود.

نویسنده: امیرعمادی