معرفی چند شغل فناوری اطلاعات و درآمد آن

معرفی چند شغل فناوری اطلاعات و درآمد آن

فناوری اطلاعات ( به صورت مخفف، IT) عبارت مشهوری است که احتمالاً تا کنون چندین بار به گوشتان خورده است .در این مطلب به معرفی چند شغل فناوری اطلاعات و درآمد آن میپردازیم. کارکنان IT در زمینه ی فعالیت خود بسیار متخصص هستند. آن ها کارشان را دوست دارند و از همه جهت آن را می فهمند. این متخصصان برای هر گونه مدل کسب و کار مدرن بسیار ضروری هستند. اگر یک شرکت به تلفن و email متکی باشد، به احتمال خیلی زیاد در این شرکت یک متخصص IT وجود دارد تا مطمئن شود که همه ی اجزاء به درستی وظیفه ی خود را انجام می دهند.
اما پشت صحنه بودن نیروی حیاتی فناوری یک شرکت چه سودی دارد؟ حقوقش بالاست و همیشه برای یک متخصص IT که به دنبال کار می گردد، در یک شرکت معتبر یک جای خالی وجود دارد. اگر کنجکاوید بدانید به چه کاری علاقه دارید و در یک شرکت چقدر بخاطر آن کار به شما حقوق می دهند، ما 10 زمینه و میزان متوسط حقوق و مزایای آن را برایتان معرفی می کنیم.
1. مشاور IT
این شغل در فهرست بهترین مشاغل جدید آمریکا که توسط CNN ارائه شد، رتبه ی 13 را کسب کرد. همان گونه از نامش بر می آید، شغلی مبهم است. اما در اینجا، وظیفه ی شما ارزیابی سیستم ها و انجام تحقیقاتی است که هیچ کس متوجه آن ها نمی شود. همان گونه که CNN می گوید، از یک شرکت تازه تأسیس محلی گرفته تا شرکت های عظیم و گسترده، به مشاوران IT برای یافتن بهترین و ارزان ترین راه ها برای راه اندازی و اداره ی بهتر کامپیوترها، نیاز دارند.
سطح تحصیلات: مدرک لیسانس در رشته ی علوم کامپیوتر بسیار خوب است. همچنین، CNN پیشنهاد می کند که یک مشاور IT در زمینه ی niche category نیز تخصص داشته باشد تا بتواند روی نوع تجربیاتی که با آن ها روبرو می شود، تمرکز کند.
حقوق: $96,400.
2. Cloud architect
حتماً درباره ی cloud computing شنیده اید. با این که فضای ذخیره در اتر را نمی توان عیناً لمس کرد، اما این فضا، نیاز به چیدمان و سازمان دهی دارد. این شغل در این زمینه است.
سطح تحصیلات: مدرک لیسانس
حقوق: $112,000 که آن را یکی از پر درآمد ترین شغل ها می سازد.
3. کارآگاه جرائم کامپیوتری
کارآگاهان جرائم کامپیوتری، اطلاعات برآمده از هر کامپیوتر را معمولاً برای یک مدرک محکمه پسند، شناسایی و بررسی می کنند.
سطح تحصیلات: بنابر اظهار TBS، برای این شغل به مدرک در رشته های امنیت سایبری، امنیت اطلاعات و یا تحقیقات دادگاهی کامپیوتر نیاز است. داشتن تأییدیه از یک هیئت آزمون گر کامپیوتر نیز بسیار مفید است.
حقوق: بر اساس گزارش TBS، $64,000.
4. متخصص IT پزشکی
IT پزشکی یک رشته ی نوپا است که به طور مستقیم با تغییرات روز بهداشت و درمان برای رسیدن به درمان های مقرون به صرفه و انتقال تدریجی به بایگانی الکترونیکی پزشکی، در ارتباط است. یک متخصص IT پزشکی، دانش کامپیوتر خود را با مهارت های بایگانی ترکیب می کند. اما به تخصص در زمینه ی برنامه نویسی پزشکی و چند زمینه ی دیگر نیاز است.
سطح تحصیلات: در حالی که IT پزشکی تنها به مدرک دیپلم و یا یک تأییدیه از یک شرکت معتبر نیاز دارد، تکنسین نظارت، نیاز به مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس دارد.
حقوق: بر اساس گزارش TBS، $45,000.
5. توسعه دهنده ی application موبایل
این احتمال خیلی زیاد است که افرادی که می شناسید، از گوشی های هوشمند و یا تبلت استفاده کنند. بر اساس گزارش CareerRealism، پیش بینی می شود که استفاده از تکنولوژی موبایل در سال 2013، وارد عرصه ی کامپیوترهای شخصی شود. بنابراین، کسب و کارهای زیادی، بیش از پیش، به شدت به متخصصان باتجربه ی IT نیاز پیدا خواهند کرد. توسعه دهنده ها با استفاده از زبان های برنامه نویسی پایه می توانند برای آندروید و iOS در آینده برنامه تولید کنند.
سطح تحصیلات: بر اساس گزارش TBS، این شغل به مدرک لیسانس در زمینه ی مهندسی نرم افزار، علوم کامپیوتر، کامپیوترهای همراه و یا رشته های وابسته نیاز دارد.
حقوق: بر اساس گزارش TBS، $90,000 که در آینده افزایش نیز خواهد یافت.
6. توسعه دهنده ی وب
توسعه دهندگان وب، پایه های تجارت های امروزی هستند. آن ها صفحات وب، application های وب و محتوای وب را ایجاد می کنند. اما مهارتشان باعث می شود که در کنار دیگر تخصص ها، درک خوبی از چیزی که یک سیستم عامل خوب می سازد، چیزی که یک وب گرد متوسط آن را مهیج می داند و این که چگونه یک سایت باید بهینه سازی شود، داشته باشد. آن ها همچنین به داشتن تخصص در زبان های برنامه نویسی مانند HTML و Javascript، نیاز دارند.
سطح تحصیلات: بر اساس گزارش TBS، طراحی وب را می توان بوسیله ی شرکت در کلاس های آموزشی معتبر آموخت، اما بسیاری از توسعه دهنده های وب خود آموخته هستند و با مهارت های خود توانستند موقعیت های شغلی مختلف را بدست آورند.
حقوق: بر اساس گزارش TBS، $90,000.
7. مهندسی نرم افزار
بازی های کامپیوتری را دوست دارید؟ می خواهید facebook آینده را طراحی کنید؟ این رشته مختص شماست. مهندسین نرم افزار پشت تمامی برنامه هایی که روی موبایل ها و کامپیوترهای شخصی اجرا می کنیم، هستند.
سطح تحصیلات: بر اساس گزارش TBS، بهترین مدرک مورد نیاز برای این شغل، لیسانس مهندسی نرم افزار و لیسانس رشته های مرتبط است.
حقوق: بر اساس گزارش TBS، $89,000.
8. مدیریت فروش فناوری اطلاعات
در مقایسه با برخی مشاغل، این نوع مدیریت فروش بر همه چیز نظارت می کند. “همه چیز” یعنی از آخرین پردازش گر کلمه ی microsoft تا برنامه های IT پزشکی برای بیمارستان ها.
سطح تحصیلات: مدارک علوم کامپیوتر بسیار مفید خواهد بود. اما درکی عمیق از تجارت و MBA می تواند برتری قابل توجهی ایجاد کند.
حقوق: بر اساس گزارش TBS، $88,000.
9. متخصصان مکانی
نام گیج کننده ایست؟ سیستم های اطلاعاتی جغرافیایی پیچیده هستند، اما روز به روز در حال جذاب تر شدن می باشند. بر اساس گزارش CareerRealism، GIS tech از داده های جغرافیایی برای ارزیابی روش ها و الگوها به روش های مقایسه ای و … استفاده می کند.
سطح تحصیلات: برنامه های آموزشی برای اعطای گواهی نامه ها و مدارک معتبر بسیار مفید هستند و چشم انداز های روشنی ایجاد می کنند.
حقوق: بر اساس گزارش CareerRealism، تا سقف $84,000.
10. مدل سازی اطلاعات
بر اساس گزارش TBS، این دسته از متخصصان IT، اطلاعات را طراحی کرده و برای زمینه های مختلف این اطلاعات، رابطه تعیین می کنند. چون اطلاعات هر شرکت حیاتی است، مدل سازی آن نیاز به کار بی نقص دارد. این کار با پیشرفت کامپیوترها، سخت تر می شود.
سطح تحصیلات: مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر، ریاضیات و یا IT، به اضافه ی تجربه در کار مورد نظر.